Новини - България

Научна работилница „Клетката“ въвежда учениците в света на биотехнологиите

За втора поредна година AMGEN (Амджен) – България отбелязва Европейската седмица на биотехнологиите (25-30 септември 2018г.) с научни работилници по биология в Детския научен център „Музейко“. Атрактивната образователна инициатива е насочена към ученици от 6, 7 и 8 клас. Целта е децата да научат повече за биотехнологиите и за приложението им в ежедневието.

Научната работилница „Клетката“ ще се провежда по 2 пъти на ден от 25 до 30 септември. В нея ще участват 360 възпитаници на столични учебни заведения,  които са заявили предварително желание на edu@muzeiko.bg.

По време на работилницата учениците ще се запознаят със структурата на клетката и функциите на органелите чрез голям макет, базиран на аналогията клетка-град. Те ще сглобяват модели на животинска и растителна клетка като целта е сами да идентифицират вида, мястото и функциите на отделните органели. Ще извършват и микроскопски наблюдения на клетки от различни тъкани. Макетът и двата модела на клетки са изключително подробни и са изработени специално за работилниците от Образователния екип на „Музейко“.

Научната работилница е спонсорирани от AMGEN (Амджен) – световен лидер в областта на биотехнологиите в медицината, който инвестира сериозни усилия и ресурси в развитието на науката и образованието в тази сфера.

Европейската седмица на биотехнологиите се провежда за пръв път през 2013 г., като по този начин се отбелязва 60-годишнината от откриването на ДНК молекулата през 1953 г. – откритие, което променя изцяло хода на науката и разбирането за света, в който живеем. В България тя бе отбелязана за първи път през миналата година отново по инициатива и с финансовата подкрепа на AMGEN и в партньорство с „Музейко“.