Новини - Свят

Учени изолират отделни щамове на туберкулозата с генетичен тест

Революционен пробив в диагностиката на туберкулоза са направили английски учени през последните дни, съобщава BBC.

Екип изследователи от Оксфорд и Бирмингам твърдят, че могат да изолират различни щамове на заболяването чрез най-съвременната генетична технология - геномното секвениране. Учените твърдят, че това им позволява да идентифицират ДНК-то на различни проби в рамките на седмица и откритието им "може да спаси животи".

"Ние сме в състояние да предоставим информация за спецификата на организма и лекарствата, на които туберкулозата може да е устойчива", коментира микробиологът д-р Грейс Смит.

С други думи, пациентите, които досега са чакали с месеци, за да получат терапия, вече могат да бъдат диагностицирани буквално за няколко дни и да получат по-добър шанс за ранно възстановяване и намаляване на риска от разпространение на инфекцията.

Откритието се появява скоро след като учените предупредиха за увеличаване на  резистентните щамове на туберкулозата, което е в състояние да провали усилията за премахването на болестта в глобален план.

Последните изследвания в областта показват, че един на всеки пет случая на туберкулоза в света не се повлиява от поне един основен медикамент за терпия на болестта.

април 2024